In de les van Sociale Media werd op 9 december 2011 een presentatie gegeven in verband met documents. Volgende tools werden besproken: Dropbox, slideshare en Scribd.
1.Dropbox
Wat is dropbox?
Het is een programma dat al uw computers met elkaar verbindt via één enkele map. Het is de gemakkelijkste manier om van je bestanden een back up te nemen en te synchroniseren met andere computers.
Voordelen?
* Het grootste voordeel van Dropbox is dat het volledig gratis is
* Bovendien is het een applicatie voor Smartphones
* Je hebt toegang tot alle bestanden van op elke computer wel met een internetverbinding
Nadelen?
* Er kan maar gebruik gemaakt worden van 2GB. Wil je meer dan is dit betalend.
2. Slideshare
Wat is Slideshare?
* Slideshare kan vergeleken worden met YouTube. Maar in plaats van muziek gebruiken ze hier documenten
* Je hebt dus de mogelijkheid om documenten te openen en te publiceren
Voordelen?
Je kan eenvoudig verschillende bestanden delen en plakken in webpagina's.
Gebruik in bedrijfsomgeving?
* Het wordt gebruikt om in contact te komen met mensen
* Je kan bedrijven volgen
* Je kan verschillende documenten publiceren die interessant lijkt voor anderen
* Het is 1 groot sociaal netwerk
Mijn conclusie, deze drie tools kunnen heel interessant zijn om later te gebruiken in de bedrijfsomgeving. Het is de meest interessante manier om de concurrentie te volgen of in contact te komen met nieuwe klanten,...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten